Ridkappa!

Jag är så himla sugen att sy en varm och go ridkappa i vadmal! Så att grubbla på det har jag roat mina hjärnceller med i dag. Jag saknar provdockan! Måste åka hem till farmor och farfar snart så jag kan sitta med provdockan och klippa och klistra lite för att få en känsla för vad som är möjligt och inte. Jag har skissat lite hur som helst...

Sörsta problemet är att uppskatta tygåtgången så att jag kan räkna ut vad det skulle kosta att köpa tyg. Vadmal är så gräsligt dyrt, ligger på omkring 250-300kr/m (!) Men har hittat en par ställen på internet där det säljs ut militärfiltar mkt billigare, så kan jag få mönstret att passa på en par sånna så borde jag kunna komma billigare undan...



Nånting sånt här hade jag tänkt mej...



Försöker bena ut de olika bitarna som behövs och ungefärliga mått..




Kommentarer
Postat av: Malin Bäckahästar

Wow! Säg till om du får till det! :) Kan tipsa om ev utförsäljningar från militären eller loppis / Kupan och dylikt, ibland hittar man både bycor och rockar i vadmal. Grymt tungt, men varmt!

2010-08-24 @ 12:40:22
URL: http://www.backahastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0