Ganaschböjning

Jag var upp i paddocken hos Österlunds och jobbade Brynjar från marken á la AR. Tog både kapsonen och stången på honom så med de plus en flyway så fanns det nästan inget ansikte kvar för alla remmar xD
Hur som helst så har han hittat ett kryphål för att slippa arbeta ordentligt.

Jag har länge tycke att han vilkar ganaschen dåligt och det visar sig då också i att han inte för fram höften ordentligt, =dålig böjning. Så i dag fattade jag ordentligt vad som är problemet. När jag ber honom att böja sig och vinkla ganschen så tiltar han huvudet i stället och sänker sig också gärna en aning. Vilket gör att han inte vinkar ganschen ordentligt och tappar höften. Dvs ALLT.

Har fått göra som jag fick göra med Hugur från början; helt enkelt ta tag i huvudet med händerna och peta huvet i rätt position om och om och om igen tills han fattar EXAKT (stavning?) hur han ska hålla de. Huvet måste upp och inte tiltas utan bara ganaschböjningen!!

Så nu är det bara att öva och öva så att det där skiten sitter! Då kommer det lossna bättre med öppnorna som börjningen har vart för dåligt hitintills för att få nån bra kvalité på. Så nu blir det förhoppningsvis hårdträning med de inför kursen om en par veckor.

Nu ska jag käka mina popcorn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0