Inspiration

Dagen har varit mycket givande! Fick för mej att nu pang bom sy en kappa. Har en fin gammal kappa efter gammelmormor som var bra sliten, som nu kommer att få agera mönster. Jag var in till Olssons tyger och köpte några meter mörkgrön vadmal. Grät lite innombords att jag köpte tyget där i stället för att beställa så att det hade blitt billigare men jag är så grymt dålig på att vänta! Det ska ske nu nu NU!
Hem igen och sprättade upp alla sömmarna, så nu är det bara en hög med klippeti-klipp kvar av kappan. Ska fortsätta med det i morgon.
Var med Brynjar upp till paddocken nu i kväll och red lektion i regnet. Det gick super superbra! Han är så himla duktig, i skrittarbetet har vi jobbat med öppna, +förvänd öppna, på volt, volt till baka med diagonalsluta och med att korta och länga (inledande samlande arbete). Travövergångar och en par galoppfattningar hann vi oxå med.
Jag har haft fullt upp med annat än hästar här ett tag nu men oo vad glad jag är över min duktiga lilla häst!

Pepp och glad känner jag mej, jättenöjd med att jag tagit mej för att sy igen! Nu börjar skapande-abstinensen komma krypande. Har inte gjort nåt sånt på bra länge nu, sist va det där måleri-skovet ja hade i sommras. Det känns som ett motiverat projekt att sy såhär inför vinter och den kommande stora permafrosten...

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Sv: Haha ja den var inte dum! :P Fast hur..snyggt är det då? x)

2010-09-17 @ 22:28:30
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0